مهم ترین زبان ها در قرن 21 کدامند؟
نوشته شده توسط : majorin

مهم ترین زبان ها در قرن 21 کدامند؟

 

قرن 21 ، قرن ارتباطاته و این ارتباطات با گسترش شبکه های اجتماعی هرروزه بیشتر و گسترده تر میشه . شبکه ها و ارتباطات مجازی مرز ها رو از بین بردند و آدمهارو از سرتاسر دنیا بهم نزدیک کردند. همه مون میدونیم که مهم ترین وسیله ی ارتباطی زبانه . نیاز به داشتن زبان مشترک امروزه بیش از هرموقعی حس میشه. همه ی ما هم از اهمیتش آگاهی داریم و اگر به زبان دیگه ای به جز زبان مادریمون مسلط نیستیم قطعا به فکر یادگیری اون هستیم و براش برنامه ریزی میکنیم . دلایل این احساس نیاز م میتونه متفاوت باشه ، از علاقه صرف گرفته تا برنامه برای مهاجرت و تحصیل و یا گسترش کسب و کار . حالا اگر بخوایم شروع کنیم به یادگیری ، چه معیار هایی رو برای انتخاب زبان در نظر بگیریم ؟ اینکه کدم زبان مهم تره و رایج تره ؟ محبوبیت کدوم زبان از بقیه در حال حاضر بیشتره؟ کدوم بیشتر مناسبه اهداف ماست ؟

تو دنیا 7000 زبان زنده وجود داره که هر کدوم اهمیت و کاربرد خاص خودشون رو دارن . تو این مقاله من اومدم و زبان هارو بر اساس گسترده بودنشون و تعداد افرادی که اون هار صحبت میکنن بررسی کردم و امیدوارم که کمکی باشه برای گرفتن بهترین تصمیم !

 

انگلیسی

انگلیسی

 

زبان انگلیسی ، زبان مادری بیش از 375 میلیون نفر از جمعیت دنیاست ، 1.5 بیلیون هم به نحوی از اون استفاده میکنن. تاثیرگذارترین و مهم ترین زبان در عصر تکنولوژی ، و زبان مادری اینترنت و کامپیوتر این زبانه . به علاوه انگلیسی زبان رسمی سه تا از مهم ترین غول های صنعت ، یعنی ایالات متحده ، بریتانیا و کاناداست . پس دلیل واسه یادگیری انگلیسی زیاده ، زودتر شروع کن!

 

 

چینی/ماندرین

چینی

 

 

هیچ زبانی در دنیا به اندازه زبان چینی با لهجه ماندرین صحبت نمیشه . 989 میلیون در دنیا چینی، و جمعا 1.1 بیلیون چینی با لهجه ماندرین صحبت میکنن. کشور چین دارایکی از قدرتمندترین اقتصاد ها در دنیاست و به نظر میرسه که تا سال 2050  به رهبر اقتصادی در دنیا تبدیل میشه . بنابراین این زبان قطعا گسترده تر نیز خواهد شد .

 

 

 

اسپانیایی

اسپانیایی

اسپانیایی هم یکی از مهم ترین زبان ها در دنیاست . 330 میلیون نفر، زبان مادریشون اسپانیاییه و بیش تر از 420 میلیون هم به عنوان زبان دوم اسپانیایی یاد میگیرن و صحبت میکنن . اسپانیایی زبان اصلی بیش از 20 کشور در دنیاست که بیشترشون کشورهای آمریکای جنوبی هستند .

 

 

ژاپنی

ژاپنی 

زبان دیگه ای از قاره آسیا ، زبان ژاپنیه . مهم بودنش هم به خاطر قدرت اقتصادی بالای ژاپن و تاثیر گذاری اونه . نزدیک به 127 میلیون نفر ژاپنی صحبت میکنند. برای اون دسته از افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات و صنایع مدرن فعالیت میکنن ، زبان ژاپنی  زبانی کارآمد برای یادگیریه !

 

 

آلمانی

 

 آلمانی

آلمان برای دهه هاست که مهم ترین کشور از لحاظ اقتصادی در اروپاست ، زبان آلمانی هم زبانی مهم در بین کشورهای اروپاییست . 105 میلیون نفر به طور طبیعی و 80 میلیون هم به عنوان زبان دوم آلمانی صحبت میکنن .

زبان آلمانی کمی جدی به نظر میرسه که به خوبی قدرت این کشور رو در دنیا نشون میده و این زبان رو تو لیست زبانهای مهم ما قرار میده .

 

روسی

 روسی

خیلی ها زبان روسی رو با نویسنده های مهمش تو دنیا میشناسن . داستایوفسکی و تولستوی کافین تا زبانشون یکی از مهم ترین ها در دنیا باشه ! از لحاظ  آماری هم زبان روسی ، زبان مادری 150 میلیون و زبان دوم 110 میلیون نفره . این زبان همچنین ، زبانی تاثیر گذار در بین کشورهای اروپایی _ آسیایی میباشد . روسیه همچنین بزرگترین آمار بازدید کنندگان اینترنتی رو در بین بازدید کنندگان اروپایی داره، که این کشور رو به مارکتی بزرگ در خرید آنلاین و تبلیغات اینترنتی تبدیل میکنه . بنابراین اگر در تجارت الکترونیک فعالیت دارید ، زبان روسی حتما پیشنهاد میشه!

 

فرانسه

فرانسه

زبان فرانسه برای قرن ها زبان اصلی در روابط دیپلماتیک بوده . به طور کلی 370 میلیون نفر فرانسوی صحبت میکنن که نشان از اهمیت این زبان داره . از نظر اهمیت اقتصادی هم فرانسه قدرت ششم در دنیاست و البته که پاریس هنوز هم مرکز اصلی فرهنگ و هنره !

فرانسه زبان عشقه ! زبانی زیبا و روان برای یادگیری !

 

عربی

عربی

 

زبان عربی ، زبان رسمی بیش از 32 کشوره . 205 میلیون عرب زبان در دنیا هست که 100 میلیون از آنها زبان مادریشون عربی نیست . زبان عربی ، زبان عبادت دربین مسلمانان دنیاست که جمعیتشون به 1.5 بیلیون میرسه . همه ی اینها عربی رو به زبانی مهم در دنیا تبدیل میکنند.

 

 

هندی

هندی 

زبان هندی علاوه بر کشور هند در بسیاری از کشورهای اطراف نیز صحبت میشه . 450 میلیون بومی و 200 میلیون غیربومی به زبان هندی صحبت میکنند که این زبان رو به چهارمین در دنیا از نظر جمعیت صحبت کنندگان تبدیل میکند . هند از نظر اقتصادی هفتمین در دنیاست و پیش بینی ها حکایت از گسترش این قدرت دارند .

 

پرتغالی

پرتغالی

 

235 میلیون نفر در دنیا به زبان پرتغالی صحبت میکنند . زبان اصلی کشورهای پرتغال ، برزیل و 7 کشور دیگه که بیشترشون در نیمکره جنوبی اند ، پرتغالیه ، که اون رو به زبانی رایج و مهم در دنیا تبدیل میکنه.

 

 

خب با هم نگاه خلاصه ای داشتیم به مهم ترین زبان ها در قرن بیست و یکم و اونهارو از نظر تعداد افرادی که اونهارو صحبت میکنن بررسی کردیم و گفتیم که هرکدوم چه کاربردها و اهمیت هایی دارند. برای یادگیری اما مهم ترین مسئله داشتن علاقه و وقت گذاشتنه . با داشتن علاقه میتونیم پیشرفت کنیم و سریع تر و بهتر زبانی رو که دوسش داریم یاد بگیریم . از یادگیری لذت ببرید و موفق باشید !

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: #آموزش آنلاین ,#آموزش آنلاین زبان ,#مهم ترین زبان ها,#آموزش انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: